6 Şubat 2020 Perşembe

Çok sayıda Excel dosyası üzerine Pivot tablo nasıl yapılır?


Çok sayıda Excel dosyası üzerine Pivot tablo nasıl yapılır.  
Çok sayıda Excel dosyasını bir araya getirerek pivot tablo oluşturmak.


Pivot tablo ile ne yapılır. Pivot tablo ile veri tablosunda belirtilen sütunlar temelinde gruplama ve toplama işlemleri yapılır. Gruplama temelinde belirtilen alanlar toplanabilir (sum), sayılabilir (count) ya da ortalaması (average) alınabilir. Pivot tablo üzerinde filtreleme yapmak, grafik çizmek çok kolay bir şekilde yapılır. Kurumsal ortamda yaygın olarak kullanılan pivot tabloların oluşturulması ve kullanım şekilleri bu videoda yer almaktadır.

Veri Modeli (Data Model), Excel 2013 ile gelen ve çok sayıda dosyanın / tablonun bir araya getirilebilmesini, aralarından ilişki kurulmasını ve pivot tablonun bu veri modeli üzerine – içindeki tablolar üzerine kurulmasını sağlar.

Bu konuda bilinmesi gereken şeyler:

İlişkiler bire-bir (one to one) ve bire-çok (one to many) olmak üzere iki şekilde oluşturulabilir. Bire-çok ilişkide bir tarafındaki tablonun Birincil (Primary) sütunu diğer tablonun (çok tarafındaki) Yabancı (Foreign) sütununa bağlanır.

Bire-çok ilişki bir tablonun (sorgunun) tek bir kaydı diğer bir tablonun (sorgunun) birden çok kaydıyla eşleşmesini belirtir. Örneğin bir müşterinin çok sayıda hareketi (satış olayı) vardır. Aynı şekilde bir ürünün hareketleri arasındaki ilişki sağlanmış olur.

Veri modeli / data model ve Power BI vidyolarımı izlerseniz bu işin mantığına ilişkin temel bilgileri öğrenebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder