Çok sayıda Excel dosyası üzerine Pivot tablo
nasıl yapılır.
Çok sayıda Excel dosyasını bir araya getirerek
pivot tablo oluşturmak.
Pivot tablo ile ne yapılır. Pivot tablo ile
veri tablosunda belirtilen sütunlar temelinde gruplama ve toplama işlemleri
yapılır. Gruplama temelinde belirtilen alanlar toplanabilir (sum), sayılabilir
(count) ya da ortalaması (average) alınabilir. Pivot tablo üzerinde filtreleme
yapmak, grafik çizmek çok kolay bir şekilde yapılır. Kurumsal ortamda yaygın
olarak kullanılan pivot tabloların oluşturulması ve kullanım şekilleri bu
videoda yer almaktadır.
Veri Modeli (Data Model), Excel 2013 ile gelen ve çok
sayıda dosyanın / tablonun bir araya getirilebilmesini, aralarından ilişki
kurulmasını ve pivot tablonun bu veri modeli üzerine – içindeki tablolar
üzerine kurulmasını sağlar.
Bu konuda bilinmesi gereken şeyler:
İlişkiler bire-bir (one to one) ve bire-çok (one to
many) olmak üzere iki şekilde oluşturulabilir. Bire-çok ilişkide bir
tarafındaki tablonun Birincil (Primary) sütunu diğer tablonun (çok tarafındaki)
Yabancı (Foreign) sütununa bağlanır.
Bire-çok ilişki bir tablonun (sorgunun) tek bir kaydı
diğer bir tablonun (sorgunun) birden çok kaydıyla eşleşmesini belirtir. Örneğin
bir müşterinin çok sayıda hareketi (satış olayı) vardır. Aynı şekilde bir
ürünün hareketleri arasındaki ilişki sağlanmış olur.
Veri modeli / data model ve Power BI vidyolarımı
izlerseniz bu işin mantığına ilişkin temel bilgileri öğrenebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder