Excel ile interaktif dasboard nasıl hazırlanır.
İnteraktif olması (kullanıcıdan) bilgi alarak işlem yapması anlamına
gelir.
Öncelikle raporda neler yer alacak (grafikler, tablolar,
gerekli seçenekler, vb) şeyler belirlenir.
Ardından verilerin nerede durduğu, nasıl alınacağı ve nasıl
işleneceği de belirlenmelidir. Bizim örneğimizde aynı dosyadaki verileri
formüllerle işliyoruz.
Yapım aşamaları:
1. Veri seti, tasarım
2. Seçim kutusu (option button)
3. Onay kutuları (check box)
4. Formülün Geliştirilmesi. Gerekli fonksiyonlar (Türkçe ve
İngilizce olarak)
ETOPLA (SUMIF)
ÇOKETOPLA (SUMIFS)
EĞER (IF)
Dashboard’lar yönetici ekranları ya da sunum amaçlı
kullanılan özet sayfalar anlamına gelir. Raporlama sürecine tipik olarak kullanılan
görsel bir arabirimdir, belli bir amaca ya da sürece ilişkin birçok bilgiyi
barındırır/bir bakışta görülecek şekilde sunar.
Dashboard’ların genel özellikleri şunlardır:
• Genellikle
grafik ağırlıklıdır (dinamik ya da interaktif özellikleri olabilir)
• Belli bir
amacı vardır. Örneğin kazanç/kayıp, masraflar, stok durumları, bilançolar ve
KPI gibi konular.
• Kısa ve
öz olmalıdır.
İnteraktif olması (kullanıcıdan) bilgi alarak işlem yapması genelde
istenir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder